söndag 8 februari 2009

ROSA!!

Ibland tycker jag vårt hem är så tråkigt!! Retar mig på allt jag ser, tycker inget är snyggt. Så har det varit ett tag nu, men igår tog jag mig en tur till stan och köpte lite nya inredningsdetaljer i färgen rosa.
Det blev nya kuddar på Indiskan:

Blev även lite ljus på Borett: och en ny orkidé på torget:
Så där lite behövs för att göra mig nöjd, nu ska jag njuta av mitt fina rum så länge det varar!!

Helgen har varit väldigt lugn, Tobbe var med sitt lag hela dagen och kvällen igår, de hade femkamp på dagen och avslutade med fest på kvällen. Clara har varit på scoutläger i Bockeboda, precis hemkommen nöjd och skitig. Måns och mormor har varit på Krokodilkonsert sedan stannade han kvar och sov över. Så kvällen igår var nästan för lugn, Maja och jag beställde mat från pizzerian, spelade UNO och var en runda hos grannen och kollade på Melodifestivalen. Ingen hit, enligt min mening!!
Maja har länge velat börja blogga och igår när vi hade tid så skrev hon sitt första inlägg, om detta kan ni läsa här på Majas tankar. Idag är det kyrkan som gäller, Maja och Clara ska sjunga i kören. Maja har två soloframträde, alltid roligt när hon sjunger själv. Sedan blir det en lugn eftermiddag med tacos och kanske någon bra film.

Ha en skön söndag//Jenny

6 kommentarer:

Millan sa...

Snyggt!
Rosa passar bra.

Ska kolla in Majas blogg.
Ha en skön eftermiddag i kyrkan
Kram

Marina sa...

SÅdär känns det ibland, att man itne är nöjd med hemmet. Vi gör om tv-rummet nu o det blir nog bra. Sovrummet däremot är jag inte alls nöjd med men det får ändå vänta. Snart drar utesäsongen i gång o då lägger jag all tid o energi där. Längtar!

Anonym sa...

Väldigt fint Jenny! Skönt när det räcker för att bli nöjd(-;
Mamma

Anonym sa...

Väldigt fint Jenny! Skönt när det räcker för att bli nöjd(-;
Mamma

Anonym sa...

Här kan du läsa om Claras övernattning på scouterna

http://blogg.kristianstadscout.se/#post178

Anonym sa...

Här kan du läsa om Claras helg och se lite bilder

http://blogg.kristianstadscout.se/#post178