fredag 17 april 2009

Härliga helg!!


Idag är jag ledig:-))och hela långa helgen med.

Härligt, denna årstiden skulle man haft rätt att gå ner i tjänst för att kunna njuta av den härliga värmen. Men det kan man ju bara drömma om!!


Idag tvättas här för fullt, torkar kläderna ute, det går på ett kick. Finns inget skönare än att lägga sig i sängen på kvällen med nytvättade lakan som fått torka ute, det är härligt!!
Har även hunnit med att rulla ett gäng chockladbullar tills ikväll. Maja ska tillsammans med tre andra tjejer ha party. Vi har gjort det lätt för oss och hyrt en lokal i stan. Skönt att slippa ha det hemma. På menyn står pizza och till efterrätt glass med maränger och chockladbullar. Sedan är det disco som gäller!!


Imorgon ska jag äntligen färga håret, där är en rejäl utväxt som inte är så snygg. Tobbes syster ska göra det på mig, hon är en duktig "hemmafrisör". På kvällen ska jag på fest tillsammans med loppis kommittén Vi brukar ha det på hösten men det blev inte av så istället ska vi ha det imorgon. Kul, ev blir det utgång med men oftast tycker jag det är roligast på förfesten. När man kommer ut längtar man hem till familjen, då om någon gång är man glad att man har en familj att komma hem till!!

Clara ska på scoutläger i helgen till Spånkull. Lite nervös är hon för det är första gången de ska sova i tält. Men samtidigt tycker hon att det ska bli spännande.
Nej, nu kom alla barnen hem.
Ha en härlig helg//Jenny


3 kommentarer:

Marina sa...

Det där med att längta hem när man går ut håller jag med om. Jag är SÅ tacksam att jag inte är på "köttmarknaden". Måtte jag aldrig hamna där heller.
Ha en bra helg!

Millan sa...

Hoppas ni får en underbar helg och vem vet vi kanske kan ses 5 minuter på söndag.
Kram

Ann-Sofie sa...

Hoppas helgen ute var trevlig!