onsdag 8 april 2009

Update!!!



Tiden går så fort, hinner knappt med!!
Redan påsklov, härligt med lite ledighet. Jag är mammaledig hela veckan och det är så skönt. Idag hade jag tänkt att ha en dag i trädgården, men jag gillar inte att vara ute när det regnar, har istället valt att stanna inne och fixa lite.
Jag och Lola är äntligen färdiga med inbjudningarna till vår Vä-fest, skönt att ha det fixat, det går fort till den 2/5 nu. Om alla som vi har bjudit kommer så blir vi ca 35 och det ska bli så kul att träffa alla. En del har man inte pratat med sedan man gick ut nian.

Imorgon ska vi ta en tur till EKO och förhoppningsvis inhandla nya trädgårdsmöbler och ett nytt parasoll. Behöver även in till stan och inhandla nya vårskor till Måns och en vinddress till mig. För när jag börjar jobba igen efter ledigheten tänkte jag att jag skulle börja att cykla till jobbet.

Påskhelgen är fullbokad, på fredag har Tobbes lag GKIF hemmapremiär kl 15.00. Efter det ska vi till Millan och Anders och äta påskbuffè. På lördag ska vi ha påskfest här med 8 vuxna och 10 barn, har varit mycket dividerande om vad vi ska äta men nu lutar det starkt åt denna gryta.
På påskdagen ska vi ner till farmor i Nyehusen och äta påskmat, sedan är man nog mätt i en vecka ;)

I söndags var vi och tittade på när barnkören i Köpinge hade musikal i kyrkan. Den hette, MODER JORD, MR FNATT OCH LIVINGSTONE. Maja sjöng 2 låtar själv, jag filmade med mobilen så därför är inte kvaliten den bästa, men man hör ändå.




Nu skiner solen, ska kanske ge mig ut i trädgården iallafall!!!

Ha en skön onsdag//Jenny

3 kommentarer:

Marina sa...

Det har varit lite varierande väder idag. Jag ahr varit ute lite men det var så där. Höll mig mest i Lugnet, där var det skönt.
Kul att ha sång på film!
Glad Påsk!

Ann-Sofie sa...

Hoppas påsken blir trevlig och maten god!

Kram

Millan sa...

Mm god mat hela helgen =)
Maja är så duktig på att sjunga precis som sin mamma som är duktig på att bygga, och det är jag både tacksam och glad för!
Kram