fredag 16 januari 2009

HELG!!

Jag har jobbat inatt, en bra start på en ledig helg, tycker jag.
När jag kommer hem är huset tomt, jag hinner städa av huset till helgen på ett par timmar, vilket i vanliga fall tar en hel dag när jag har Måns hemma.
Men nu är det gjort och Måns är hämtad, fick väcka han så nu sover han färdigt bredvid mig i soffan. Clara är hos en kompis och leker och stackars Maja har drabbats av influensan, med hosta, huvudvärk och hög feber. Hon har sovit hos sin mormor och morfar i natt och när Tobbe kör hem svänger han inom och hämtar henne, han lovade också att ta en runda till Hemmakväll. Har vi tur köper han hem en påse gott godis och kanske hyr en bra film.

Imorgon ska vi till Millan. Tobbe och Anders ska laga mat till oss, första gången de ska ansvara för en hel middag. Det ska bli väldigt spännande att se hur det blir, de har t.o.m träffats i veckan för att planera vad de ska bjuda på, gulligt tycker jag. Jag lovar att aterkomma med information om detta. Under tiden de står i köket ska jag och Millan gå på långpromenad och bada bastu.

På söndag blir det ev, en tur till is-hallen men det beror på hur Maja mår.

Vad ska ni hitta på i helgen??

3 kommentarer:

Marina sa...

Låter ju mysigt det där med matlagningen men mindre mysigt med feber o hosta. Hoppas hon blir bra snabbt igen och att ni andra klarar er.
Vi ska på 4-årskalas och på söndag är det handbollsmatch som gäller. Kram!

Millan sa...

Ja jag höll på att smälla av när Anders sa han skulle över till Tobbe för att kolla recept.... undrar hur många gånger man får höra det.
Hoppas Maja blir bättre Ville har iaf ätit nu och sitter upp för första gången idag.

Kram

Ann-Sofie sa...

Hoppas kvällen blir trevlig trots sjuka barn!
Här ligger jag till sängs nu men måste snart ge mig upp för att ta mig till jobbet en liiiten stund.