söndag 11 januari 2009

UPDATE!!

Nu har det gått ett tag sen jag var här inne.
Beror dels på tidsbrist, dålig motivation och ett söndrigt modem. Men nu känns det bra igen, modemet är fixat, julen är ute och vi är på väg mot våren.
När jag slänger ut julen, vill jag att det snabbt ska bli vår, men det dröjer ju, det vet jag också. Men bara att få sätta in lite ljusa detaljer och tulpaner, gör mig lite gladare.
Hade tänkt att visa lite bilder från vår nyårsresa till Stockholm, men har inte haft tid att lägga in de i datorn, så jag tänkte berätta lite idag och när jag känner för det visa lite härliga bilder från ett väldigt kallt Stockholm.
Vi bodde hos Tobbes kusin, hennes man och deras två barn, Tova och Linnéa. De har en fin villa precis vid Skurusundet i Nacka kommun. Många promenader blev det längs vattnet, kul att gå och kolla på alla lyxvillor.
Nyårsafton och nyårsdagen höll vi oss hemmavid, på fredagen delade vi upp oss. Tobbe och Tomas tog med sig Maja och Tova till gamla stan, där guidade Tomas dem.
Jag och Gunilla åkte till stan och shoppade med Clara och Linnea. Vi lunchade i kulturhuset, på Café Panorama. Clara hade bestämt sig för nya Crocker jeans så det blev det också. På kvällen var vi alla tillbaka i huset och jag och Tobbe stod för middagen denna kvällen.
På lördagen hade vi en heldag här på Tom Tít i Södertälje, verkligen värt ett besök om man har vägarna förbi. Barnen var helnöjda och ja vi vuxna tyckte också det var kul.

På söndagen tog Tomas och Gunilla alla barnen till Kungsträdgården, där åkte de skridskor medan jag och Tobbe shoppade loss. En del på rean och en del vårnytt blev det. Klockan 16 möttes vi alla på centralstationen, sedan rullade tåget mot Kristianstad igen. Vi är alla väldigt nöjda med vår nyårsresa, har redan kollat på datum till sommaren som vi kan åka upp igen. Tjejerna vill se mer av Stockholm och såklart besöka Grönan och Skansen, jag vill gå i många fler affärer!!!!


Idag är det jobb, ikväll ska jag och några tjejkompisar gå och kolla på bia.
Vi ska se Australia, någon som har sett den??

4 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Tom Titts är skoj! Det gillade våra kids också när vi var i Stockholm för snart 3 års sedan på sommaren!
Låter som ni haft en härlig nyårshelg tillsammans, skönt att kunna dela upp barnen lite emellanåt och lille Måns han får väl bara följa med utan att bestämma själv än så länge...? Så är det när man är minst:=

Hoppas bion är bra, har inte sett den ännu.

Anonym sa...

låter som om ni haft några härliga dagar i stockholm! vi hade en lugn och skön nyårsafton här hemma.
vi har rena rama vinterparadiset här sedan ett tag tillbaka. hur mycket snö som helst och kallt som attan. som mest hade vi -25 grader på natten.
idag har vi varit och åkt pulka allihop så nu är man helt mör i kroppen. ha det gott och hälsa alla!
kram.

Marina sa...

Vilken nyårshelg ni haft. Härligt! Nu är det vardag igen och fy som det stormar.

Marina sa...

Det går inte att kommentera ditt senaste inlägg. Inge knapp för det alltså.