torsdag 25 juni 2009

Rosé vin.

Igår hade jag, Tobbe och Clara en skön dag på fina stranden i Åhus. Maja var på c4-lägret och Måns var med sin farmor och faster. På kvällen spelade Tobbe match, de vann och kan nu gå på välbehövlig vila. Även jag tycker det är skönt, nu har man alla kvällar tillsammans och inga tider att passa förutom jobb, men idag har jag bara 11 arbetspass kvar tills semestern=)

Även sommaren har ju äntligen kommit hit, det firade jag och Millan med ett iskallt rosé vin på vår altan igår kväll. Det var så himla gott så idag när jag hade ärende in till stan tog jag en runda inom Systemet. Hade en sådan tur, för vid hyllan med alla rosé vinerna stod en man som var väl påläst om vilka viner som var "bäst i test". Så klart fick tre av dessa följa med hem, jag längtar redan efter en ledig, varm och solig kväll. Alla tre går under sällskapsviner, men de passar även till lätta rätter som sallader, grillad fisk och grillad kyckling.

Mulderbosch Rosé (nr 6077)


Tryst Cabernet Sauvignon Rosé 2008 (nr 95041)


Montes Cherub Rosé of Syrah 2008, (96287)

Hoppas alla smakar lika gott=)

Imorgon kommer en gammal kär vän och hennes familj på middag, då tänkte jag bjuda på detta, till kaffet blir det semifreddo. Har aldrig gjort detta innan, men jag tycker det är kul att laga mat och förhoppningsvis blir det lyckat!!!

Ha en skön kväll//Jenny

3 kommentarer:

Marina sa...

De där vinerna skulle nog tom. jag dricka med nöje. Jag är mycket kräsen när det gäller alkoholhaltiga drycker men rosévin är faktiskt gott och det där med att fira in sommaren på altanen låter hur myigt som helst.
Vi tog en snabbsväng till stranden i förrgår em., hoppas det snart kan bli fler turer dit. Trist att det blåser så rysligt nu, jag gillar inte det.
VAr du på Maxi i går på fm förresten? Jag var i en annan värld tror jag men Erica sa att det nog var du.
Ha det bra!

Millan sa...

Ha, nu tänkte vi samma igen, jag hade planer på att ta en sväng om systemet idag för att köpa några Roseviner att bjuda tillbaka på.
Det var så gott och lättdrucket.
Den dära laxen tror jag med att det får bli en kväll, vad serverar du till den? Sallad, potatis och romsås?
Hoppas ni får en bra kväll!
Kram

Fia sa...

det låter som ett gott recept. ni har verkligen tur som har sommar. här är det bara regn och rusk varje dag. man blir riktigt deprimerad. men det kan ju bara bli bättre...
tjejerna kommer upp pa torsdag och du kan ju tänka dig hur de längtar.. ;)
sen kommer vi upp den 11 eller 12 juli (har glömt när jag bokat färjan). vi ses!