måndag 6 juli 2009

Namngivning.

Förra veckan var jag mycket ledig. Skönt i den värmen som var. Tyvärr blev det inte havet pga algerna, men i torsdags öppnade Väbadet, så där var vi och svalkade oss. När det är så fint väder som det var, tror man att det ska fortsätta för alltid. I fredags hade vi bjudit hem Millanoch Anders på grillkväll. Klockan 17.00 öppnade himlen sig och regnet, haglet och värsta stormen drog över Köpinge.

Så då trodde vi att vi fick hoppa grillningen och istället steka köttet. Så det började vi med, men då gick strömmen. Sen var vi strömlösa tills klockan 22. Så istället för att steka, tände vi grillen och då slutade det regna. Blev istället en fin kväll, kunde tom sitta ute och äta.

I lördags var vi bjudna på namngivning.Det var denna lilla sötnosen som blev namngiven till Alicia.
Festen hölls i Tvillingaboden i Yngsjö, så fint. Det bjöds på god mat och god dricka, en lyckad kväll, här kommer lite bilder.
Mina föräldrar och mina syskon.
God mat bestående av varmrökt lax och makrill. God sås och potatis.
Jag & Tobbe.

Nu ska jag ta ett tag med dammsugaren, innan Måns ska hämtas hem från dagis. Ikväll blir det nog Christianstadsdagarna och Rix fm festival om vädret tillåter. Sedan imorgon är det jobb, har 4 arbetspass kvar innan semestern, känns helt ok=)

Ha en bra måndag//Jenny

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi hade samma väder här, 3 km bort, men vi var inte strömlösa mer än ett par minuter högst.
Får väl se då om vi ser en skymt av varandra i kväll. Vi ska också in eftersom både E och O ska dit och då känns det tryggast att finnas på stan.

Ha en bra dag! /Marina

(Kan inte logga in av någon anledning!)