torsdag 20 augusti 2009

Torsdag!!

Idag på mailen hade vi fått restips om Kefalonia. Så här stod det:

Kefalonia är inte den typiskt grekiska ön med vit- och blåmålade hus utan snarare en vacker
sagoö där miraklerna och myterna avlöser varandra. På de grönskade bergssluttningarna lever
de skygga vildhästarna, och i Melissani-grottan berättar myten att en av nymferna dränkte sig
eftersom hennes kärlek till den grekiska guden Pan inte var besvarad. Inte nog med detta,
relikerna av öns skyddshelgon anses dessutom kunna bota sjuka!



Låter helt underbart, längtar!!!


Igår var jag och Hugo på vår första hundkurs i Näsum. Det var en rolig upplevelse, åkte dit med lite fjärilar i magen, men det gick över förväntan. Övade mycket på att gå i koppel, det krävs en hel del träning, men det ska nog bli bra. Hugo är en tuff liten krabat!!

Idag ska jag fortsätta rensa i min rabatt, skönt att solen lyser idag!!

Ha en skön torsdag//Jenny

3 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Vad skönt att vara ledig när solen skiner!

Millan sa...

Tänk en helt ledig dag full av arbete...;)
Jag tycker jag sliter som ett jag vet inte vad och ändå blir jag aldrig klar, nu har en maskin vtätt blivit klar igen som jag ska hänga upp.

Ha det gott
Kram

Fia sa...

Är inte ett dugg avis, bara så du vet det... ; )