fredag 19 december 2008

JULLOV

Idag klockan 7,45 begav vi oss alla utom Tobbe till barnens skola. Hela skolan gick i samlad trupp till kyrkan, där fick vi avnjuta en mysig stund tillsammans. Prästen och skolans rektor pratade lite och barnkörerna sjöng fint för oss.
Klockan 10,00 började jullovet, skönt tyckte barnen, jag med för den delen.

Anners har det inte hänt så mycket idag, Maja hade kompis med hem och de kollade på film hela dagen, så där fastnade jag med. Först såg de på Grease och sedan Dirty dancing. Den sistnämda är en favorit så den kollar jag gärna på, särskilt slutet.

Ikväll och inatt är det jobb, imorgon ska jag köra till Martins rökeri och köpa lite god lax som vi ska äta tillsammans med Millan och hennes familj imorgon kväll. När vi ändå är i Nyehusen ska jag passa på att hälsa på min farmor, hon blir så glad när vi kommer. Tyvärr blir det inte allt för ofta, iallafall inte denna årstiden. Hinner jag tänkte jag att jag och Måns ska gå en långpromenad vid havet. Tobbe har fullt upp han med, jobb på förmiddagen, sedan har han två lag i Alliansen som spelar på samma dag. Egentligen var tanken att vi skulle hugga gran imorgon, men det får nog bli på söndagförmiddag istället.

Har ni satt in er gran??

1 kommentar:

Marina sa...

Ganen kommer in på söndag tror jag. Mmm, lax är så gott, särskilt från Martins.
Ha det bra!