söndag 7 december 2008

Pepparkakshus.

Slutade jobba kl 13 idag. Tog rundan om Solhaga innan jag körde hem, köpte nya hyacinter och lite "pims".
När jag kom hem väntade Clara på att vi skulle börja med pepparkakshuset, men först ville jag fixa med mina blommor. Så här blev det med, hyacinterna:
amaryllisen:
och vårelden (eller vad den nu heter):

Sen var det dags att ta tag i pepparkaksbaket, vi började med pepparkakshuset, Clara i full koncentration:
och här är resultatet:

När vi ändå var igång bakade vi pepparkakor också, tjejerna var duktiga och bakade nästan ut all deg själva:

Till slut måste jag ju visa min fina vinst som jag vann hos Marina: TACK FÖR DET!!!!!

4 kommentarer:

Millan sa...

Vad duktiga ni är, huset blev så fint.
Grattis till vinsten.

Ann-Sofie sa...

Solhaga är ett måste så här i juletid! Fint pepparkakshus, vårt står så fint på byrån där hemma och doftar gott!

Anonym sa...

Fint hus! Stefan och barne får göra det hos oss om det ska bli gjort. Mitt tålamod räcker inte till just det./Marina

Anonym sa...

Jösses vilket fint pepparkakshus!! Vad duktiga ni är.
Kram