onsdag 17 december 2008

Onsdag!!

Dagarna bara springer förbi.
Nästan alla julklapparna är fixade, bara ett par kvar, de som ska ligga i barnens julstrumpor.
I helgen var vi på ett mysigt och fint luciafirande i kyrkan. Det var barnkörerna som gick, både Maja och Clara är med där, Maja sjöng två solon.
Samma kväll hade vi en trevlig glöggkväll hemma hos oss, vi var 12 vuxna som åt gott och drack god glögg.

Måns är tillbaka på dagis, jag jobbar fullt denna veckan och helgen som kommer. Sen är jag ledig en vecka, ska bli riktigt skönt.
Igår gjorde vi pepparkaksknäck som blev väldigt goda, gjorde även goda kolakakor:

KOLAKAKOR

200 gr smör
2 1/4 dl socker
1 1/2 msk sirap
5 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 msk vaniljsocker

Allt blandas ihop till en deg. Rullas ut till 4 längder på 2 plåtar.
Ugn 175 grader, 12-15 minuter.


Avslutar med en jullåt!!

5 kommentarer:

Marina sa...

Den skivan (Agneta o Linda) hade jag på kassettband när jag var liten. Lyssnade om och om igen.
Nu ska jag snart på julbord på Slättängsskolan.

Millan sa...

Tror att jag med lyssnade på den när jag var lite.
Hoppas det ordnar sig så du kommer in till stan imorgon.

Ann-Sofie sa...

Mysigt med lucis i kyrkan, roligt att Maja sjunger!
Jag jobbar t om fredag sen är jag ledig ett bra tag ska bli såå skönt.

Hur får du till det med snön på din sida?

Ann-Sofie sa...

tack för hjälpen med snöflingorna!

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Den skivan hade vi hemma hos mamma när jag var liten. Jag sjunger alltid -Jag såg mamma kyssa tomten!
Jag kan nog vara lite jobbig för jag sjunget väldigt mycket!!!=)
God fortsättning till er också!
Kram Sanna