måndag 13 oktober 2008

Måndag!!

Måndag igen!! Helgen har varit bra, en lugn och skön sådan.
Kattungarna verkar trivas bra, väldigt keliga och tillgivna. Mysigt med lite kattkel. Ja, tänk vad fort man kan ändra sig, för en vecka sedan hade vi inte ens kunna tänka oss det, men nu kan vi inte tänka oss ett liv utan de små liven.
Igår var det tacksägelsegudstjänst och Maja och Clara sjöng i kyrkokören, efter det följde mina föräldrar, Jossan och hennes kompis Sara med oss hem. Mamma hade förberett en god köttgryta som vi åt, jag hade gjort en god äppelpaj. Tack Anette för det goda receptet, det gick hem hos alla.

Idag började jag, Måns och Millan dagen med en långpromenad. Sen tog vi en liten shoppingrunda. Köpte ljusgrenar, men har inte hunnit fota så jag får visa de en annan dag. Väldigt mysigt sken blev det med dem.
Tänkte istället visa ett fynd jag gjorde till Majas rum på Rusta i förra veckan. Hon har länge behövt en ny matta, men vi har inte riktigt kunna hitta någon bra, men där bara hängde den och då var jag ju tvungen att slå till. Så här fint blev det på Majas rum:

Passar även på att visa Majas fina fjärilar som vi har beställt här

Nu ska jag kolla på Cityakuten, ha en fortsatt skön kväll!!

4 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Så söta små kisungar!
Snygg matta, det slog mig just att just inne på majas rum lyckades Jonte förstöra en matta för läääänge sen:)

Marina sa...

En shoppingrunda låter ju inte fel.
Så bra att "missarna" trivs hos er. Man vänjer sig så fort!
Ha det bra idag, nu ska jag sätta in frallorna i ugnen. Känner du kanske diften snart???
Bara tre km bort menar jag.

Millan sa...

Mattan blev snygg där, passade perfekt på Majas rum.
Jag var på Åhlens idag de hade rea på en del tyger köpte en stuvbit för 11 kr som jag inte har en aning om vad jag ska göra med, men det var snyggt och billigt =)

Ha det så bra på jobbet och ta det lugnt i morgon när du åker utomlands.

Hörs o syns!
Kram

Anonym sa...

vad mysigt det blev med nya mattan!
kan redan förvarna dig om att du kommer att ha 2 tjejer hängandes hos dig hela julhelgen. de älskar katter och skulle så gärna vilja ha en (jag också för den delen, men en viss herr är ju allergisk så det går inte).
kram