lördag 25 oktober 2008

Sovmorgon Efterlyses!!!

Någon som vet hur man får en två-åring att sova längre än tills klockan 6????
Vi har försökt med allt, minskat sovtid på dagen, hållt han uppe längre på kvällen, men inget hjälper!! Han är lika pigg klockan 6 i vilket fall som helst. Och nu ska man skruva tillbaka klockan så då kommer han att vakna klockan 5, jag blir tokig av att inte få några sovmorgnar.
Ikväll ska vi på Halloween fest till Millan och hennes familj, jag står för efterrätten, har gjort detta, någon som smakat???
Måns ska sova över hos sin mormor och morfar, ska bli skönt att kunna sitta ner och äta i lugn och ro, och prata utan att behöva jaga Måns som hela tiden letar upp alla faror.

Gårdagens shopping blev bra. Både jag och Tobbe kom hem med välfyllda kassar, ja Tobbe handlade mest, men det behövde han.
Här är Tobbes klädhög:

Jag hittade en vinterjacka, en parkas från Didrikson:
Två toppar, en kjol, tunika och strumpbyxor blev det också:

Hittade lite till Måns på POLARN & PYRET

Två andra saker som vi har behövt länge men inte blivit färdiga att köpa blev det också.
För ett år sedan Köpte vi en Steltonkanna på MILJÖGÅRDEN, men jag råkade ta isönder hållaren som håller värmen, så äntligen har vi köpt en ny sådan, så nu kan vi äntligen använda den igen.
Det andra vi köpte var en ny väckarklocka, en snygg sådan:

Nej, nu ska jag in i duschen, sen ska vi in en runda till stan igen, tjejerna ska inhandla Halloween kläder tills ikväll!!!

Ha en skön lördag!!!

6 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Inga tips tyvärr på hur man får barnen att sova längre...gäller nog bara att härda ut.

trevlig kväll!

Linda -Galleri Palla sa...

Har inte smakat den kladdisen men kan tro att den e goooo! Ha det så trevligt!

Anette sa...

Sovmorgon får du när barnen närmar sig tonåren och då får man sparka ut dem ur sängen. Jag väckte mitt ena barn idag klockan 16.....

Marina sa...

JAg hörde härom dagen att de tär deras inbyggda system. Precis som att många tonåringar vill sova länge på dagen och vara upp länge på natten. Det har med hjärnans utveckling att göra. Det är inte så för alla men för många funkar det så att man vaknar tidigt som liten. Håll ut!
Kläderna ser snygga ut! Jag skulle vilja ha något småblommigt men hittade inget i Malmö idag.
Hoppas ni har en trevlig kväll.

Millan sa...

Tack för igår!
Hoppas ni fick er sovmorgon idag.
ha det bra!
Kram

Anonym sa...

fina grejor! men du, behövde ni verkligen väckarklockan? ni har ju en levande sådan.. ; )