söndag 23 november 2008

Helgen!!

Igår var ju jag, Clara och Måns istan. Handlade min första julklapp, känns bra att vara igång med det. Tyvärr blev inte vår fika så lyckad som vi hade önskat, mjölkskummaren var isönder så det blev varken varm chokladmjölk eller chailatte.

Väl hemma tog vi igen oss i soffan en stund medan Måns sov middag. Sedan var det dags att börja fixa till oss och gå till grannflickan på två-års kalas.
Maja och födelsedagsgrisen.

Vi blev bjudna på en jättegod buffé och till kaffet fick vi avnjita denna goda tårtan.
Barnen hade jättekul med "tjockisdräkter", såg helt galna ut när de hade dem på sig.

Idag har huset fått en välbehövlig storstädning, känns skönt när det är gjort.
Klockan två körde vi och lämnade Måns hos hans faster, sedan körde vi till Åhus bowlinghall. Vi hade bokat två banor tillsammans med Tobbes kusin Ludde, hans fru Linda, deras son Fabian och Fabians kusin Alexander.
Fabian satt snällt och tittade på:

Efter bowlingen hämtade vi Måns sen körde vi hem till Ludde och Linda, där åt vi god pizza. Måns den lille filuren klättrade upp och la sig i Fabians vagn:

Nej, nu ska jag kolla på Wallander, ha en forsatt skön kväll!!!

3 kommentarer:

Millan sa...

Det verkar som du haft en skön helg.
Synd på fikat.
Hur jobbar du imorgon? Jag måste ta en runda till stan och köpa födelsedagspresent till Adam om du inte har något för dej.
Kram

Marina sa...

Den där tjockgubben hade jag gärna provat. Ser hur kul ut som helst.
Så trist att det inte blev som tänkt med fikat.
Nu är jag ledig i två dagar och då ska jag försöka ta tag i julklappsinköpen.

Ann-Sofie sa...

Skön helg ni haft med bowling och allt!

Wallander tittade vi också på - gillar dem!