fredag 28 november 2008

Tivoli och adventspynt!!


Igår var jag,min arbetskamrat Birgitta och några boende från mitt jobb på Tivolis julmarknad i Köpenhamn.
Vi åkte buss dit, väl framme hade vi fyra timmar på oss att äta och kolla. Där var väldigt fint med alla lampor, så mycket att handla tyckte jag inte där var. Det enda som fick följa med hem var ett vitt och ett svart hus som man ska ha värmeljus i:


Idag har jag haft semester, adventspynt och uppsättning av alla ljusstakar stod på mitt schema. Mycket mer har jag inte hunnit med, sitter fortfarande i pyjamas, ska slänga mig duschen när jag skrivit färdigt här.
Jag fixade till min ljusstake med sifferskyltarna som jag köpte på Vita rummet i Karlskoga. Så här blev den:
Satte 3 hyacinter i min vita skål från Höganäs så här blev det:
Ljusfatet och hyacinterna satte jag på vår skänk tillsammans med ett vitt hus:

Ikväll har vi bara Måns hemma, tjejerna är hos varsen kompis och fixar till sig inför skolans disco kväll. Clara kommer hem vid 19-tiden då ska vi äta sen är det Idol som gäller, vilka tycker ni ska gå vidare till den stora finalen????????????

3 kommentarer:

Marina sa...

Så fint du pysslat idag!
VAckra bilder från Köpenhamn. Jag har itne varit där vid jul sen julen innan vi skulle gifta oss. Jag köpte mig brudklänning då. Det måste vara 11 år sen!
Sök på pepparkaksknäck. Jag använde ett recept från en sida som heter Vegomums.com. Tror nästan det var första träffen jag fick upp, eller andra kanske.
Ha det så bra ikväll. Erica ska till Matilda eftersom hon är själv hemma. Alla andra i den familjen är ju på discot.
I Idol håller jag på Kevin o Alice till finalen.

Millan sa...

Jag hade äran att få träffa några av de andra från ditt jobb i torsdags, det var jättegripande att lyssna på!

Köpenhamn hade jag gärna åkt till men jag har hört många som säger som du att det inte är för att handla utan titta.

Det blev snyggt på din skänk.

Hörs snart!
Kramisar
Camilla

Ann-Sofie sa...

Tivoli ser mysigt ut, dit åker vi på lördag!