onsdag 12 november 2008

Nu..................

...........finns denna otroligt fina kamera i min ägo, YES!!!!!
Min underbart snälla man kom hem med en Nikon D60 till mig igår. Men det enda jag hann med var att läsa i användarhandboken, det finns många finesser. Men jag tror man lär sig lite efter hand som man tar. Nu ska jag bara försöka övertala Fredrik, vår fotograf vid bröllopet, att han ska starta en studiecirkel och lära mig och några andra photoshop. Vi får väl se hur det går.

Gårdagens fotbollsavslutnig var lyckad, förutom att jag glömde kameran hemma, så några bilder på eldslukaren blev det tyvärr inte. Men tjejerna tyckte det var spännande, Måns likaså. Jag och Tobbe blev lite kluvna om vi skulle låta Måns titta eller inte. Han har ju en viss förmåga att göra sådant man inte får och leka med elden är ju det värsta som kan hända.

Egentligen skulle jag vaccinerat katterna idag kl 10,15, men fick ingen barnvakt till Måns så jag fick flytta fram det tills nästa torsdag.
Nu ska jag in i duschen, sedan blir det en runda till Maxi innan Måns ska lämnas på dagis. Sedan väntar jobb för min del, jobbar ni idag???

5 kommentarer:

Marina sa...

Jobbar inte idag. Håller på att fylla i papper och leta kvitto utifrån bilinbrottet. Inte så kul sysselsättning precis. De tär ju inte allt man har kvitto på tyvärr. Vissa saker har ju ett stor personligt värde men kanske ändå inte är den typen av sak som man sparar kvittot på.
Jaja, vi har bilen kvar så man ska väl vara glad för det.
Jättefin kamera! Jag skulle också gärna lära mig om photoshop.

Ann-Sofie sa...

Jag jobbar alltid...:) Nä ´men varje vardag åtminstone!
Kameran ser fin ut och en sådan tänker jag också invetsera i så småningom! Photoshop finns på datorn men tyvärr kan jag inga finesser ännu och jag tycker att programmet är ganska svårt.

Håll gärna en tumme eller två för oss i morgon....

Anonym sa...

kul med en ny kamera. hoppas du är nöjd med den nu också.
vi dyker upp helgen innan julafton, har inte bestämt riktigt när än men lördag eller söndag blir det.
ha en skön kväll!

Linda -Galleri Palla sa...

Ja en studiecirkel hade varit toppen, jag orkar inte lära mig ps själv! Om jag får vara med alltså :)

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Hejsan!

Grattis till din fina kamera! Här hemma är det tonårs dottern som har en sån´!(hon är riktigt intresserad).

Photoshop vill jag också lära mig men först måste vi fixa en ny dator vi tror att datorn säckar ihop om vi lägger in det...

Hoppas at allt är bra med er!

Kram Sanna