tisdag 26 augusti 2008

Första arbetsdagen!!

Jaha, då har man avklarat första dagen efter semestern. Konstigt att efter bara någon timme på jobbet känns det som man inte har varit borta. Allt var som vanligt och det är ju skönt det.
Måns dagislämning gick bra, någon tår kom det men när favoritfröken dök upp så glömde han det och sträckte glatt armarna till Eva.

En personal på jobbet är sjukskriven så jag får rycka in och jobba inatt med, men det är inga problem jag brukar sova gott på jobbet.
Det sköna med att joura är att när jag kommer hem på morgonen så är barnen lämnade på fritan och dagis av Tobbe. Jag älskar att komma hem till tomt hus, sätta på en kopp kaffe och läsa Kristianstadsbladet i lugn och ro.

Nu är tjerna på fotbollsträning, Måns och Tobbe klipper gräset jag sitter och försöker få in ett IKEA besök i agendan. Så sugen på att åka dit och kolla in höstens nyheter.
Vi är på jakt efter en ny soffa, köpte denna soffan i vintras på IKEA men med 5 i familjen så blir det lite väl trångt.


Har kikat in en soffa på MIO och den ska vi åka och kolla på, bara att hoppas att den är lika fin i verkligheten.


Nej, nu är det dags att packa "sovväskan" och köra till jobbet, ha en bra kväll alla ni där ute!!!

1 kommentar:

Marina sa...

Till IKEA vill även jag! Soffa skulle vara mycket välkommet här. Den vi har är jag så trött på och den börjar blir sliten emn det blir nog ingen nu ändå. Drömma kan man ju i alla fall. Sov gott på jobbet!