måndag 25 augusti 2008

Sista semesterdagen!!

Idag har varit min sista semesterdag. Imorgon är det dags att börja jobba igen. Ska bli skönt att komma igång igen efter nästan 7 veckors ledighet.
Idag på förmiddagen var jag och Måns en runda på stan, vi behövde byta lite kläder som han fick när han fyllde år. Köpte även höstskor till honom på Vincent Shoestore, skönt att han är rustad för hösten. Nu är det bara tjejerna kvar och det är alltid lite knepigare, inte alltid de tycker som jag.

Jag och Tobbe har nog bestämt oss för nästa års semestertripp. Det lutar starkt åt denna ön. Väntar bara på att Fritidsresor ska släppa dessa resorna. Någon som har varit där??????

Nu ska jag gå och plocka fram stövlar och regnkläder som ska lämnas på dagis imorgon. Börjar jobba kl 7.30 så det blir en tidig morgon, lite spänd på att se hur det blir att lämna Måns efter så här många veckors ledighet. Bara att hålla tummarna att han fortfarande tycker dagis är ett kul ställe att vara på.

5 kommentarer:

Marina sa...

Sju veckor ledigt - det låter skönt!
Visst hinner man mer trädgård med stora barn än med små, så är det ju. Jag hoppas på uppehåll i morgon så jag kan göra allt jag vill.
Kan tänka mig att tjejerna har egen smak nu. Erica och jag kommer faktiskt bra överrens om det mesta i klädväg. Hon växer inte mer precis så det går ju att ha både stövlar och jacka mer än ett år då och det är hon helt med på som tur är. Inte nytt bara för att de tska så vara även om hon är glad för kläder. Dom måste lära sig prioritera och det jobbar vi på lite och lite nu sen blir det väl till att få barnbidraget själv så småning om när hon visat att hon kan prioritera. Lycka till med jobbstarten i morgon.

Anette sa...

Kefalonia är en jättefin ö enligt min bror som varit där. Själv har jag varit på Kreta och blev kär direkt.
Jag var där med min Tobbe så det där med romantiken vet jag inte så mycket om :-))

Ann-Sofie sa...

Vincent skor är bra - det är förresten min kusin som äger det numera.
Har inte fritidsresor redan slääppt sina resor till nästa sommar?

Jenny sa...

Hej Mamman!!
Ja jag vet, hon bor ju nästan vid oss. Fritidsresor har bara släppt sina resor till Rhodos och Kreta så vi får hålla utkik varje dag, de uppger inte när de andra släpps.
//Jenny

Anonym sa...

Ser ju väldigt romantiskt ut!!
Jag hoppas att jobbstarten gick bra och att Månsan gillade dagis
Kram