torsdag 28 augusti 2008

Torsdag!!

En riktig rivstart blev det på jobbet.
Men det är väl ganska bra för då kommer man in i det snabbt. Jourade inatt också, slutade kl 8.00 sen körde jag till Handikappenheten. Där träffade jag min chef och hade medarbetarsamtal. Vi gick igenom hur jag trivdes på jobbet, hur arbetslaget funkar, positiva och negativa förändringar och en massa annat.
Jag är väldigt nöjd med min arbetssituation och trivs med mina arbetskamrater så det var inte så mycket negativt som sas. Det vi kan klaga på är isåfall underhållet av fastigheten. Vi har haft öppet i 15 år och det är inte ommålat en enda gång, sorgligt att de inte prioriterar det. Mycket roligare och mer trivsamt att jobba i en fräsch miljö.
Huset var tomt när jag kom hem, tjejerna i skolan och Månsan på dagis. Han trivs som fisken i vattnet och vill inte gå hem när han blir hämtad, skönt att det går så smidigt.
Jag gjorde mig en god frukost som bestod av mackor och Chai Latte.

Hittade detta pulver till Chai Latte på Ohlsson Ost i Kristianstad och det är så gott. På burken står det att det ska blandas med vatten, men jag använder mjölk istället.
Nu ska jag slänga mig i soffan en stund och läsa min "braiga" bok, kl. 13 ska barnen hämtas. Ja, inte Maja hon går länge idag sen skulle hon följa med sin kompis Fanny hem.
Hittade ett recept i tidningen på kålpudding, har aldrig gjort detta innan så jag tänkte att det får bli dagens middag.

Vad ska ni äta idag????

3 kommentarer:

Marina sa...

Kålpudding är så gott! Jag gillar det mycket mer än kåldolmar och det är lättare att göra också.
VI har en stressig kväll med match för Oscar och Stefan (Stefan är tränare för OScars lag) och Erica har friidrottsträning på en annan tid. Dessutom ska jag till Maxi - kylskåpet är tomt (igen!). Stressigt värre alltså så det blir att värma köttfärssås som jag hitade i frysen och bara koka lite ny pasta till det. Bättre mat en annan dag.

Ann-Sofie sa...

Kålpudding är inte min favorit, däremot makens!
Idag blev det "bara" ägg & bacon och rostade mackor. Blir så ibland när det kör ihop sig med ridlektion och träningar och mycket på jobbet....
Tur att det snart är helg igen:)

Kram

Anonym sa...

mmmm gott med chailatte, var längesedan jag gjorde det faktiskt. ja, vi får väl se om det kommer 1 eller 2 tjejer på sportlovet..hehe. tror du clara hade klarat det en hel vecka utan att ha hemlängtan?
ha en skön kväll på soffan, det ska jag också ha.