tisdag 23 september 2008

Aj,aj

Idag har jag och Måns bakat, ja jag bakat och han slickat alla slevar.
Mitt i allt skulle jag ut och slänga sopor och när jag skulle gå in igen trillade jag i trappan. Slog i handen och fläkte upp nagel så den är helt lös, sitter endast fast i nagelbandet. Det gjorde något helt otroligt ont, så ont så att det sökte mig. Fick avsluta kakbaket mitti, och lägga mig i sängen, med en helt nerkladdad Måns. Som tur var kom Tobbe hem bara en liten stund efter min lilla olycka, han räddade kakbaket, tvättade Måns och fixade kallt vatten till mitt finger. Det är min älskling det!!!
Det värker konstant, ikväll har jag fått ta av mina ringar, rejält svullet plus att det hela tiden rinner var från det. Här har ni en bild på mitt onda finger!!!!

För övrigt har det varit en bra dag, Maja och Tobbe har tränat vi andra tog en promenad med Millan, efter promenad en fika på våra nybakade kakor.

Nu ska jag gå och lägga mig med fingret högt och hoppas att det onda är borta imorgon!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

stackars dig! kan verkligen tänka mig att det gjorde ont. jag har ju brutit av mina också ett par ggr när jag hade mina, men aldrig så illa.
hoppas det känns bättre i morgon. tur att du har en sån snäll man som tar hand dig ; )
go natt!

Marina sa...

O fy vad det ser ut att göra ont! Så lätt en olycka händer. Hoppas det onda har lagt sig nu.
Inte lätt att plantera lökar med det fingret precis. Läkande kram!

Millan sa...

Hoppas att det slutar bulta till i morgon.
De ringde från skolan....Ville har slagit in näsan så Anders är på väg till VC Vä nu.
Många olyckor denna månaden ( Ville tredje denna vecka)
Kram

Anonym sa...

Fy fasen Jenny!! Du måste vara rädd om dig.
Kram

Ann-Sofie sa...

Ajdå det där lät inte skönt. Hoppas det är bättre idag.