lördag 20 september 2008

Tippen & Bullbak!!

Igår kunde jag inte lägga in mina inlägg, så gårdagens inlägg kommer idag istället.
Jag tog ett ryck i vårt garage igår. Det har den sista tiden sett ut som en soptipp, med en massa kassar som ska till loppis plus en massa kassar som ska köras i väg till återvinningen. Egentligen tycker jag att garaget och det som hamnar där är Tobbes jobb, men tydligen håller inte han med mig.
Så efter morgonpromenaden med Millan och Sanne fyllde jag bilen med sånt som skulle till återvinningen. Lite nervös blev jag när jag kom till Snårarp, men hittade snabbt dit jag skulle, sen var det bara att börja sortera och slänga.
Hemkommen igen så var det dags att fylla bilen med loppis grejor och köra iväg dem, ett tråkigt jobb men skönt när det var klart. Nu kan man sätta in alla 5 cyklarna utan något problem!!!
När jag kom hem satte jag igång och bakade en sats kanelbullar, så här goda såg de ut:
När jag hämtat Måns på dagis och tjejerna hade kommit hem från skolan packade vi fika korgen och gick ner på lekplatsen och njöt av den sköna höstsolen och goda kanelbullar.





På kvällen var vi i Åhus och tittade på tjejerna när de spelade match. De vann över Åhus med 4-2, Maja stod för 2 mål. Glada tjejer som verkligen har utvecklats till ett riktigt bra fotbollslag, men även lite sorgsna för att det var sista matchen för denna säsongen.
På hemvägen beställde vi pizza, sen hade vi TV mys till Lilla Jönssonligan.

Helgen ska spenderas på jobbet, och ikväll ska vi på kalas.
TREVLIG HELG TILL ER ALLA //Jenny

3 kommentarer:

Millan sa...

Jag har tur, Matilda bakar kanelbullar till oss här idag hoppas bara jag hinner smaka dom innan jag börjar jobba.
Jag har varit en runda på Kjugekull och köpt....blommor (kunde du aldrig tro)

Ha det bra resten av helgen!
Kramar

Marina sa...

Den där blåtiran ser inte rolig ut!
Bullarna ser mumsiga ut och en fikakorg är ju aldrig fel. ha en skön helg trots jobb.

Anonym sa...

maja brås tydligen på sin far när det gäller fotbollen.. ; )
vad mysigt med fika nere på lekplatsen. och ser man clara i bara tröjan verkar det som om ni har det betydligt varmare än vi just nu. här är i skrivande stund 13 grader. hoppas maja är bättre och att ni får en trevlig helg trots jobb. kram.