onsdag 24 september 2008

Onsdag!!

Ja, inte var det mycket bättre med min onda finger idag, fullt med var som vällde ut under nageln. Ringde vårdcentralen prick klockan 8.00. Fick en tid hos distriktssköterskan, hon bedömde att nageln får sitta kvar. Det var skönt tyckte jag, måste ju göra något helt otroligt ont att ta väck den. Hon petade ner en kompress med alsolsprit under nageln och la ett bandage, bara det gjorde fruktansvärt ont. Ska dit igen imorgon bitti för ny omläggning.

När jag kom hem ringde min kära granne och frågade om jag inte ville följa med till stan en runda innan jag började jobba, så klart jag ville.
Vi gick i några klädesaffärer och några inredningsaffärer. Har bestämt mig för soffbord, blev inget av de förra förslagen, utan ett vitt brick bordsstativ från Village. Har inte bestämt vilken färg jag ska ha på brickan, men jag har ju ända tills november på mig att fundera ut det.

Lite kläder till tjejerna från H&M blev det också. Egentligen är det inte de som behöver kläder nu, utan det är jag. Men det är mycket roligare att handla till dem.
Till Maja hittade jag ett par jeans och två blusar, till Clara två tröjor. Här är en del av det jag hittade:

Bilder från H&M.

Imorgon ska jag äntligen klippa mig och färga håret på Klipp & Kryll.
Ha en fortsatt skön kväll!!

4 kommentarer:

Anette sa...

jag kan riktigt känna hur det bultar och bankar i ditt finger, ajajajaj
Såg Maja's snygga blåtira idag...
det måste också ha gjort ont.

Ses vi på lördag på fotbollen?

kram

Millan sa...

Jag tror jag måste upp på Lindex igen en rund och prova byxor kanske de har fått in de mörka smala i min storlek.
Bordet blir nog bra förstår att det är svårt att välja bland brickorna men jag gillade de med pyramidmönster både den svarta/vita och gröna. Tåls att tänka på.
Kanske jag hittar skor i outletaffären på Långebro var där för nån vecka sen och de hade snygga skor då iaf.

Anonym sa...

ja till tjejerna hittar man ju alltid mer än man borde.. ; )
jo, pestoreceptet finns redan någonstans på bloggen. ska leta reda på det och skicka länken till dig. nu ska jag mysa framför soffan och vänta in mannen. ha en skön kväll. är fingret bättre?

Anonym sa...

här är länken till ruccola-pesto. min favorit!
http://germanchick.blogg.se/2007/may/sondag2007-05-27-1.html