måndag 15 september 2008

MÅNDAG!!

Har jobbat inatt, hemma vid 8-tiden. Förmiddagen ägnades åt städning och bak av äppelpaj. Har ett jättebra recept på äppelpaj, pröva detta:



Sätt ugnen på 200 grader.
Skala 4-5 äpplen, skiva och lägg i en smord pajform. Pudra över lite kanel.
Smält 125 gr smör el margarin blanda ner,
1,5 dl socker
2 dl vetemjöl
3/4 tsk bakpulver
klicka ut över äpplena och grädda mitt i ca 30 min eller tills den fått fin färg.

Klockan 11.00 hade jag tid på TIDLÖS i Åhus. Jenny fixade jättefina naglar till mig och färgade och vaxade mina bryn. Nöjd och fin åkte jag direkt därifrån till dagis och hämtade hem Måns. Clara var redan hemma och väntade på mig, Maja går länge på måndagar.
På eftermiddagen kom 2 kompisar och deras barn på fika, vi smaskade i oss av den goda äppelpajen.
Pratade med Bromölla Möbelaffär och de trodde att soffan fanns, hör vi inget från de idag så är soffan vår och beräknas komma v45.

Nu sitter jag och Måns i soffan och tar igen oss och kollar på hans favoritkanal, Animal Planet.
Om en stund ska vi äta kvällsmat, sedan ska jag och grannen ut på en promenad (kan behövas efter äppelpajen).
Vad har ni hittat på idag???

4 kommentarer:

Marina sa...

Låter som en bra dag!
Jag har jobbat, bakat bröd och nu har jag precis stekt sill och väntar på att potatisen till mosen ska koka klart och då tar jag en titt här under tiden.

Anette sa...

Men Jenny,,,när sover du egentligen??

Jenny sa...

Hej Anette!!
På jobbet, jag jourar!!!

Anonym sa...

låter ju som en en god men framförallt snabb äppelpaj. perfekt! ska defintivt provas.
bild på naglarna tack! har du vant dig vid dem nu så pass att du ska fortsätta fylla på?
nu ska jag gå och duscha och sen iväg till ikea. ha en bra dag!