fredag 26 september 2008

Äntligen Fredag!!

Har jobbat inatt, kl 8.00 hade jag tid på VC för omläggning av mitt finger. Mycket bättre nu, men fortfarande en del var så jag ska fortsätta med alsolsprit över helgen.
Igår hade jag en heldag i stan. Började med ett besök på Klipp & Kryll, duktiga Fia färgade och klippte mitt hår. Tog en rejäl bit på längden, skönt men ovant.
Därefter träffade jag mamma, hade sett en bild i den nya Amelia tidningen på en klänning och "skinnjacka" från Kapp-Ahl. Inte en affär jag brukar hitta något till mig själv i, men det var ju värt ett besök. Glatt överraskad blev jag när klänningen och jackan var riktigt snygga. Jag slog till på båda, så här ser de ut.
Hittade även en fin tunika på Indiskan, perfekt att ha på jobbet:
Blev även ett par jeans:
Jag tycker att mössor är ganska kul, blev en mössa från Indiska, scarfs, vantar och basker från Lindex:
Efter denna shoppingturen blev man hungrig, vi bestämde oss för att luncha på Cafè Mirò Kristianstads museum.
Där bjöds på buffè, otroligt gott så har ni vägarna förbi så kan jag varmt rekommendera detta stället.

Nej, nu har jag inte tid att sitta här mer, städning av huset väntar. Även börja förbereda lite mat tills ikväll, vi ska nämligen ha Millan och hennes familj på middag. Och innan dess ska jag försöka hinna med Eko också en runda, har lovat Clara detta så då får det bli så.
En riktigt trevlig fredag på er!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

vilka fina kap du gjort. skinnjackan var riktigt snygg!
där fick du ju din shoppingdag till slut i alla fall. kul!
jag ska snart på anställningsintervjun och börjar bli riktigt nervös nu. håll tummarna!

Marina sa...

Ja, äntligen fredag!
Skönt att fingret är bättre. Så snygga kläder! Särskilt fastnade jag för den rutiga, är svag för rutigt.
Jag funderar också på mössa. Erica köpte en jättesnygg i Ullared och jag är lite sugen jag också. Ska ha en sjal som passar till kappan också. Hm, måste nog till stan en dag.
ha en trevlig kväll! Vi är bortbjudna och det är så skönt att sätta sig till dukat bord.

Anonym sa...

Miro, Modesto och Kaffe å sånt är bästa lunchställena i stan!!

Tips på Eko: Orkidéer för 50 kronor, har jag för mig. Jättebra pris!

Ha en skön helg!

Millan sa...

Verkligen skönt att få sätta sig vid dukat bord!
Vi ses ikväll
Kram