onsdag 16 juli 2008

Kiviks marknad.

Gårdagen började med ett besök i Vinslöv på Atelje MB.
Denna gången var det Måns tur att prova kläder, han var inte alls på humör för detta.
Som tur var hade jag Millan med mig som hjälp.
Men med gemensamma krafter lyckades vi tillslut hitta något som passade lilleman.
Den minsta storleken de hade för uthyrning var storlek 100 så vi fick köpa ett set till han.
Setet bestod av byxa, skjorta, väst och fluga.
Västen och flugan ska vi inte använda utan vi ska hyra en väst som är likadan som Tobbes och som bestmannen Jockes.

På eftermiddagen åkte jag, Clara och Måns med Millan och hennes familj till Kiviksmarknad.

Måns åkte karuseller för första gången och han diggade det skarpt




Min lilla shoppingglada dotter kunde ju inte låta bli att handla.
Man riktigt såg hur det kliade i fingrarna på henne.
Hon köpte en palestinasjal i grått och ett par fina flipflop
plus lite annat smått och gott.

Vi var hemma vid 19-tiden då blev det lite kvällsmat sedan slapp i soffan med Allsång och Morden i Midsomer.

2 kommentarer:

Millan sa...

Jag var helt slut igårkväll när vi kom hem, det var gott med ett glas cider och lite chips i soffan
Tack för en mysig dag!

Anonym sa...

ingen fara, det var så lite. ja visst är huset fint. ser fram emot när det är helt klart så man kan vara där nere några dagar. ska bli härligt!