söndag 27 juli 2008

SÖNDAG!!!

Då var denna helgen tillända. Mycket jobb med loppisen, men samtidigt har det varit jättekul.
Igår lördag var det samling kl 8.00. Det sista ställdes iordning. Klockan 10.00 klipptes avspärrningarna sedan var det full aktivitet i cirka 2 timmar. Jag och Millan står alltid och säljer skor. Det gjorde vi i år också. Vi fick tillsammans in ca 1700 kronor, det är jättebra.
Eftermiddagen gick åt till att ställa iordning och kasta allt som blivit över. Vi förberedde även för kvällens fest.
Vi var hemma ett par timmar då hann vi med att bada och äta en god middag med våra grannar. Måns åkte till sin farmor imorse och ska sova över där tills imorgon. Gud vad allting är mycket lättare när man inte har en 2-åring runt benen hela tiden.Men samtidigt så saknar man honom hela tiden, konstigt.
Klockan 19 cyklade jag, Clara, Lola och Hannah ut på Ip. Festen började kl. 21 då började Christian Taak och hans band att spela, de spelade fram tills kl 01.00.
Tobbe och jag dansade sista dansen, då var Maja och Clara fortfarande vakna så då gick vi hem. De tyckte att det hade varit en rolig fest, trötta men glada promenerade vi hem i denna ljumma sommarnatten.

Idag samlades vi kl 10 på Ip och städade det sista. nu är man verkligen trött på allt vad loppisen innebär. Vi städade undan fort sen cyklade jag hem och klippte gräset. Var inte värt att sätta sig ner för då hade man nog aldrig kommit upp. Tobbe hämtade Måns hos farmor, Maja och Clara var med våra grannar och badade.
Ikväll har Annika och Fredrik och deras son varit här på middag. Fredrik ska fotografera oss på bröllopet, vi gick igenom hurdana bilder vi vill ha. Fredrik hade några med sig som han tyckte var bra och det var precis så Tobbe och jag hade tänkt att våra bilder ska se ut. Kändes skönt, vi litar helt på Fredrik.

Nu är jag mör, Maja har övernattningsgäst men ska nog försöka få de i säng. Clara står i duschen, hon har nog fått dille på att duscha, kan duscha ett par gånger varje dag.

Nattinatt!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

nej, och jag är MYCKET besviken på glassbilen nu.. ; )
men den kommer väl bara varannan vecka eller? jaja, jag lär överleva.
nu har ni verkligen förtjänat några sköna stranddagar efter att ha slitit med loppisen så länge.

Marina sa...

Så mycket jobb ni har lagt på loppisen. Hoppas ni fick in mycket pengar. Det verkar ju som att det ska bli stranddagar denna veckan också så du hinner nog med det också. Vi tar nog en sväng till havet i morgon.