onsdag 30 juli 2008

UTAN VIGSELRING!!

Nu är man väldigt mör efter en heldag i stan.
Träffade Fia vi gick och fixade pärlor till mitt hår och klämmor till barnens hår.
Sedan åt vi en god lunch på Thai Kong.

Efter det betade jag av min att göra lista. Det gick bra ända tills vi kom in på Söderbergs Ur och skulle kolla vigselringen. Då fanns där ingen ring och den skulle inte komma förrän den 14/8. Snacka om att bli paff. Jag fick bita mig i tungan för att inte säga något dumt med tanke på att det är Tobbes kusin som äger det.
Jaha vad gör vi nu sa båda mamma och jag. Deras förklaring var att de inte fått reda på att Efva Attlings smeder hade semester, men de kanske kunde ha ringen där den 8/8 men då skulle vi inte hinna få den graverad. De lovade att ringa mig direkt imorgon bitti och säga om den hann komma eller inte.

Efter denna "hemska" upplevelse gick jag och mamma på Darins och stärkte oss med en god Chai Latte. Samtalsämnet var såklart ringen.
Vi sa: Detta har man aldrig hört innan att någon inte har hunnit få sin vigselring till bröllopet. HAR NI HÖRT DET????????????

Jag bestämde mig iallafall för att gå bort till GULDSMED Rolf Nilsson och titta på deras vigselringar. Förklarade läget för dem att bröllopet är om en dryg vecka och jag är utan vigselring. Inga problem sa de, det fixar vi. Tittade ut en som jag tyckte var fin, de gör en likadan i sin smedja.
Jag och Tobbe ska åka in imorgonbitti och kolla på den, vill ju gärna ha hans godkännande också.

Skönt ska det bli att säga till Söderbergs Ur att jag fixat min vigselring på annat sätt.

Nej, nu ska jag gå och sova och imorgon är det som sagt först stan sedan blir det stranden. SKÖNT!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jenny!
Nu har jag läst din fina och roliga blogg. Millan hade berätta innan om din möhippa. Det var lite spännande om polis skulle lyckas med att stoppa dig och hur din ridtur skulle bli. Men allt gick ju bra. Vilken tur att det ordnade upp sig med era ringar.
Ha de bra och lycka till. Jag och barnbarnen kommer och tittar på er i kyrkan. Lena

Jenny sa...

Hej Lena!! Vad kul att du tittade in. Möhippan är en oförglömlig dag mycket roligt hade jag. Kul att ni kommer i kyrkan, då ses vi då om inte innan.
Kram Jenny

Millan sa...

Vilken maxad otur du måste haft, har inte hört nån annan råka ut för detta!
Tur ändå att det löste sig.
Hoppas ni haft en skön dag på stranden.
Kram

Ann-Sofie sa...

Herregud vad klantigt av dem på Söderbergs Ur...Vi beställde våra hos Rolf Nilsson och är jättenöjda med allt, servicen både innan och efter.

Linda -Galleri Palla sa...

Vaaa??? Är det sant? Vilken panik. Jag som tycker att det är sån fin service hos Söderbergs och Benny gör ju allt för sina kunder! Det här var ju iofs Attlings "fel", eller hur?

Vilken ring var det du skulle haft? (Vi har ju förlovningsringar från henne...)